Pszczyna
W klubie od: 03.04.2006
Ilość komentarzy: 51
Ilość postów: 51
Ilość wyświetleń: 15582
Dostałem właśnie info z ZDW, że projekt obwodnicy jest gotowy i trwa teraz proces jego weryfikacji.
Idzie ku dobremu. :)
Szkoda, że nie przyjechali teraz, mogli by zobaczyć naszą "pięknie odśnieżoną wysokogórską miejscowość" :/ - obłęd :(
W wielu miejscowościach typowo górskich jest lepiej odśnieżone, gdyby nie gospodarze kamienic to wogóle nie dało by się po mieście ani jeździć ani chodzić.
O zaparkowaniu w wielu miejscach także można zapomnieć ...
nareszcie !!!,
ten budynek od dawna już woła o remont
wstyd pokazywać coś takiego turystom czy też przejeżdżającym przez nasze miasto
do : KOKOSS
To nic nie da, zawsze się znajdzie jakiś "idiota" który będzie bruździł.
Poza tym na naszych drogach trochę już się polepszyło z tą kulturą jazdy choć do ideału daleko. W reichu yeż nie wszystko jest idealne ale tam też są lepsze drogi i ludzie nie pędzą na złamanie karku by nadrobić stracony czas.
Byle do przodu ...
głowa do góry :)
Postawią na osiedlu (objeździe) fotoradar i będzie niezłe żniwo.
Na osiedlu jest ograniczenie do 20 km/h a mało kto tyle jedzie więc ...
A tak wogóle to ciekawe kiedy otworzą ten przejazd :/ te korki na mieście już doprowadzają człowieka do szału ...
Jak widać z poniższego tekstu za kilka dni będziemy się mogli wreszcie cieszyć z przejazdu :D
nie mogę się już doczekać jak i z pewnością większość Pszczyniaków
Przejazd pod torami kolejowymi w Pszczynie gotowy.
Już wkrótce otwarty zostanie dla ruchu przejazd pod torami kolejowymi w ciągu DW 933 w Pszczynie.
Obiekt był gotowy w połowie sierpnia br. Od tego momentu rozpoczęła się procedura odbioru. Przeprowadzono badania laboratoryjne, których wyniki są podstawą do stwierdzenia czy jakość zastosowanych materiałów i wykonanie obiektów spełnia normy jakich wymaga ZDW w Katowicach. Badania jakości wykonanych prac i zastosowanych materiałów wykazały, że spełniają one wymogi jakie zawarto w umowie z wykonawcą.
Mimo to ruch przejazdem pod torami nie jest jeszcze otwarty. Wynika to z trwającego remontu ul. Bielskiej. Jej wyremontowanie było konieczne, gdyż po otwarciu przejazdu pod torami, nie remontowana nawierzchnia uległaby szybkiej degradacji na skutek wzmożonego ruchu ciężkich pojazdów.
W projekcie remontu przewidziano budowę przejścia podziemnego dla pieszych oraz dodatkowego ronda na wysokości hipermarketu (skrzyżowanie Bielskiej z ul. H. Bednorza i Henryka Brodatego). Prace, które rozpoczęły się w czerwcu br. prowadzi konsorcjum, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Radex” Sp. z o. o. z Bielska-Białej, a partnerem Przedsiębiorstwo Inżynieryjne „IMB-Podbeskidzie” ze Skoczowa.
Umowa z wykonawcą przewiduje, że w pierwszej kolejności zakończone będą roboty na odcinku od DK 1 do nowego przejazdu pod torami, oraz od przejazdu do wspomnianego, nowego ronda. Chodzi o to, otworzyć przejazd pod torami dla ruchu lokalnego. Z końcem października br. zakończą się prace na odcinku od skrzyżowania ul. Bielskiej z ul. Henryka Brodatego do skrzyżowania z ul. Korfantego.
Niestety wykonawcy nie udało się prawidłowo wykonać nawierzchni na remontowanym odcinku między DK 1 a przejazdem pod torami. Badania przeprowadzone na zlecenie ZDW w Katowicach wykazały, że użyto mieszanki bitumicznej o niewłaściwym składzie. Taka nawierzchnia nie ma odpowiedniej wytrzymałości.
Dlatego ZDW w Katowicach nie odebrał tego odcinka wyremontowanej drogi. Nakazał wykonawcy sfrezowanie nawierzchni i ułożenie nowej. Wykonawca dzisiaj rozpoczął te roboty, które zakończą się w ciągu kilku dni.
Wtedy nowa nawierzchnia będzie ponownie sprawdzona. Jeżeli spełni wymagania zawarte w umowie, ruch na ul. Bielskiej od DK 1 do skrzyżowania z ul. Henryka Brodatego i H. Bednorza będzie otwarty.
Warto zaznaczyć, że koszty frezowania i układania nowej nawierzchni poniesie wykonawca. Wynika to z zapisów umowy, która precyzyjnie określa warunki odbioru prac i wymagania jakościowe stawiane wykonawcom przez ZDW w Katowicach.
Przy okazji warto przypomnieć, że ZDW w Katowicach jest jedynym zarządem dróg w Polsce, który wdrożył wytyczne Unii Europejskiej określającej jakościowe normy jakie stosowane powinny być przy budowie i remontach dróg i mostów. Prace nad tymi dokumentami trwały w ZDW w Katowicach od 2005 roku. W tym roku zostały opublikowane na stronie internetowej www.zdw.katowice.pl.
Dzięki temu, wykonawcy prac zlecanych przez ZDW w Katowicach mają pełną i szczegółową informację na temat parametrów materiałów i technologii używanych przy budowie dróg.
Z poważaniem
Ryszard Pacer
rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich
w Katowicach
do : emeryt.
z pewnością TIR-y nie będą mogły na razie jeżdzić tą trasą dopóki nie skończą całej Bielskiej.
Tak na marginesie, do Redakcji PLESS-u : przydały by się nowe fotki z placu budowy ;)
i ... oby do października :)
Lanser
to wina czasów. Kiedyś, za komuny, nie było by gadki, budowali by i nikt nie mógł by "dzioba" otworzyć w sprzeciwie.
Dziś sam wiesz jak jest, restrykcyjne przepisy o ochronie środowiska, wykupy działek, protesty etc.
No a wszystko razem kosztuje kupę szmalu której jak wiadomo brakuje ...
Mógł by Pless dorzucić trochę nowych fotek z placu budowy ul. Bielskiej. mogli byśmy zobaczyć jak się posuwają prace ...
Wczoraj na pytanie o której godzinie (20-tego) zostanie otwarty przejazd po torami otrzymałem taką wiadomość z ZDW.
"Szanowny Panie!
Przejazd pod torami nie będzie dziś otwarty. W tej chwili oczekujemy na decyzję Urzędu Nadzoru Budowlanego, który w najbliższych dniach ma uczestniczyć w procedurze odbiorowej.
Z poważaniem
Ryszard Pacer
rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich
w Katowicach "
Dość drastyczny ten filmik, ale może właśnie taki dotrze do świadomości pieszych - że nie są nieśmiertelni, by bardziej myśleli o sobie ale i o innych użytkownikach dróg.
Kierowca który w ostatniej chwili zobaczy niewidocznego pieszego "uciekając" może doprowadzić do wypadku w którym zginą inni bądź on sam.
Piesi żeby mieli choć jeden jaskrawy element ubrania, to kierujący wystarczająco wcześnie takiego pieszego mogą zauważyć i go ominąć
miejmy tylko nadzieję, że przejazd będzie gotowy na czas i będziemy mogli cieszyć się dojazdem na DK 1 wolnym od zapór kolejowych
Na tym skrzyżowaniu mają robić rondo, choć to na razie "melodia przyszłości" bo okazało się, że firma która miała zrobić dokumentację zrezygnowała ... :// do tego czasu trzeba tu bardzo uważać.
Na tym skrzyżowaniu mają robić rondo, choć to na razie "melodia przyszłości" bo okazało się, że firma która miała zrobić dokumentację zrezygnowała ... :// do tego czasu trzeba tu bardzo uważać.
krr
te samochody tak stoją bo je obróciło i poprzesuwało po zderzeniu ...
"gminny"
To żaden wymysł, trasa która już kiedyś była zatwierdzona do realizacji została (bodaj w zeszłym roku) zablokowana przez UNESCO z powodu tego, że droga przebiegałaby zbyt blisko obozu koncentracyjnego. W związku z powyższym trzeba było na nowo wszystko opracowywać. Co do wykonywania ponownych analiz oddziaływania na środowisko, to zmieniły się przepisy dot. środowiska i widać poprzednie utraciły ważność ...
Wybrano najkorzystniejszą ofertę. Ponizej link
http://bip.silesia-region.pl/zdwkatowice/pliki_zp_new/1247741880/1253191080.PDF
już wolę taki kolor niż jakiś stary, brudny i odłażący od muru. A że kolor oczoj ....y, cóż, jeśli w zamyśle właściciela było wzbudzać emocje to Mu się udało :)
dobrze, ze chociaż w czerwcu przyszłego roku otworzą przejazd pod torami - mocno odciąży centrum ... no a na obwodnicę to możemy rzeczywiście poczekać gdzieś do 2015 r :(
Termin opracowania dokumentacji projektowej - do 30.07.2010
http://bip.silesia-region.pl/zdwkatowice/pliki_zp_new/1247741880/1247828627.PDF
Fajnie gdyby Redakcja PLESS-u robiła fotki z placu budowy, np. co tydzień i wstawiała je na portal, internauci mogli by śledzić postępy prac :)